Please Put Your Blog's Link ;)

Monday, August 2, 2010

~Dimana ada kesusahan, disitu ada kesenangan~

Di mana ada kemahuan di situ ada jalan, ini pepatah melayu yg cakap. Mungkin betul mungkin tidak, tanya diri sendirilah ye, hehe.

jangan kena marah cm ni sudaa

Saya baru je menyiapkan assignment nahu dan sorof yg bertajuk المشتقات, waaah hampir 3minggu saya menyiapkan tugasan ini, dan ia amat menyeksa dan mengganggu emosi saya. Tetapi kuasa ALLAH mengatasi segalanya, di saat saya dalam tekanan, ALLAH menguji lagi kesabaran saya. Saya hampir2 berputus asa untuk meneruskan perjalanan tugasan saya ni, Alhamdulillah tugas ini saya jalankan bersama kawan2 yg byk membantu mengingatkan saya kpd Nya semula. Segala tugasan telah dibahagi-bahagikan, dan saya perlu menyediakan video untuk assignment ni, memang menguji keimanan sebab inilah pertama kali saya buat video, selama ni saya tengok video je tak pernah pun buat. Syabassss!!!!

bez jadi budak kecik tak payah buat kerja :p

Seronok jugak buat video ni, tapi kena byk bersabarlah sebab kadang2 video tak jadilah, mcm yg terjadi pada saya, tengah syok2 rakam suara, tiba2 je mp3 kitorang ‘hang’, aduh terseksa jiwa dan batinku. Takpe, ALLAH sedang menguji kesabaranku. Malam tu pulak kitorang pun gunalah handset yg ‘canggih’, (kononnyalah). Exicted betul kitorang nak rakam, tup2 bekalan elektrik terputus, arghhh tension betul sebab tak dapat nak tengok skrip kitorang. “Takpe, semua itu ujian” bisik sahabatku, (sabar jela). Exicted lagi ni nak rakam suara (suluh pakai lampu handset), tup2 tak boleh pulak nak convert kpd mp3 menggunakan real player, jiwaku makin panas dan membakar, argghhhh!!!! Sabar2……saya pun mintak tlg kawan saya convertkan, pun tak boleh jugak, rasa nak nangis je malam tu.

Saya pun cuba2 la guna youtube downloader kot2 boleh ke, Maha Suci Allah yg berkuasa di atas segalanya, Dialah yg Maha Mengetahui lagi Maha Bijaksana, dengan kuasaNya juga la rakaman suara kami dapat di convertkan, dan youtube downloader la sebagai wasilah nya. Subhanallah, sungguh hebat pertolongan Allah, disaat saya buntu dan berputus asa, Allah menghantar sahabat2 utk membantuku. Disaat saya dalam kemarahan, wasilahNya juga yg mengingatkan saya akan kesabaran. Dan segalanya berakhir dengan kebahagiaan dan kegembiraan, aku bersyukur pdMu ya ALLAH krn permudahkan segala urusan kami dalam kepayahan. (kusujud padaMu)
~sekian~
J

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...