Please Put Your Blog's Link ;)

Sunday, August 15, 2010

~zaman hingusan~

assalamualaikum dan selamat pagi semua, hari ni tiba2 je nak update my blog. Hari ini sahur minum air koko panas je, cecah biskut kering, alhamdulillah kenyang jadilah utk lapik perut sepanjang hari ini. 

assalamualaikum dan selamat pagi semua, hari ni tiba2 je nak update my blog. Hari ini sahur minum air koko panas je, cecah biskut kering, alhamdulillah kenyang jadilah utk lapik perut sepanjang hari ini. 

Masuk je waktu solat subuh, kaki ini melangkah ke surau utk berjemaah bersama akhawat AMK, sayu pulak rasanya ketika melangkah sebab tiba2 je teringat kat mak ngn abah kat rumah, teringat saat bersahur dan solat subuh bersama. Sedapnya masakan mak, rindula.

Teringat zaman kecik2 dulu, nakalnya hamba Allah yg sorang ni. Umur 5 tahun dah pandai nak ponteng sekolah, apa lagi mak pon marah la lepas tu kena kurung dalam jamban tandas. "Kalau tak nak pergi sekolah, duduk dalam ni sampai tamat waktu persekolahan," menangis tak berlagu, abang2 pulak mengejek je, padan muka. Masa darjah berapa ntah, pandai dah jadi pencuri. Curi duit mak 50 ringgit tu, semata2 nak beli keropok, haha ceteknya pemikiran masa tu. Last2 kantoi gak ngan kakak. Pengalaman masa kecik banyak mengajar saya dan menyedarkan saya. Saya malu dgn kakak saya sebab dah kantoi, lepas tu taubat saya tak nak buat lagi. Sejak tu, saya malu nak buat jahat dah, kakak pulak nampak, mak pun dah tau, maluuuunya!!! Itu baru sesama manusia dah malu, kalau dgn Sang Pencipta, astaghfirullah MALUnya saya. 

Dulu saya tak suka akak (kakak sulung), sebab dia suka marah2 saya. Lepas tu cubit2, benci betul. Apa yg dia nak semua dapat, saya nak susah sangat nak dapat. Ini tidak adil!!!! Semakin meningkat dewasa ni, saya sedar akak marah sebab saya ni nakal, dia cubit sebab saya ni pemalas, malas nak buat kerja rumah. Anak dara pa ni???ish222. Dia dapat apa yg dia nak sebab dulu dia duduk asrama, memang la mak dahulukan keperluan dia. Astaghfirullah, berdosanya saya ngan akak. Ustaz saya selalu pesan jgn membenci org sgt2, kelak mrk itu yg akn menjadi kesayangan kita. هذا صحيح!!! sebabnya sekarang dialah yg paling rapat dgn saya, dia byk tlg saya. Sekarang ni dia dah tak banyak marah saya sebab saya dah baik & rajin, hehe.

Carik2 bulu ayam, akhirnya bercantum juga. Air yg dicencang tak akn putus. Segarang mana pun dia, dia tetap kakak saya dan saya sayang dia. Bulan 11 ni dia dah nak kawin, nanti dah tak boleh nak berkepit ngan dia lagi. Apa2 pun, tahniah buat akak. Doakan pulak supaya lepas ni giliran alang (kakak no3), then utk adikmu yg chumel sorg ni :p



No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...