Please Put Your Blog's Link ;)

Friday, April 8, 2011

thanks mY herO



"Nah, hadiah untuk tirah"




Sebagai anak, kita mesti pernah mengharapkan sesuatu yang tidak terduga daripada kedua ibu bapa kita kan ?

Inilah yang saya dapat pada hari ini. Mungkin ini sebagai tanda penghargaan daripada seorang ayah buat anaknya. Abah hadiahkan saya buku ni, Usul Fiqh mungkin dengan harapan saya lebih mencintai ilmu dan berusaha mempelajarinya.

Saya tidak tahu, adakah saya telah menjadi anak yang terbaik buat abah dan mak. Mampukah saya menjadi anak solehah yang bisa membantu mereka di akhirat kelak ?

Untuk apa penghargaan ini semua ?

Saya pun tak tahu tapi saya yakin ini sebagai tanda kasih seorang ayah kepada anaknya. Saya tahu, abah sayangkan saya sebab tu abah menghantar saya belajar agama untuk membantu kehidupan saya di dunia dan akhirat.

Abah tidak punya harta yang banyak, saya tahu. Maka, apa yang lebih baik daripada harta yang boleh abah berikan kalau bukan ilmu.

Abah sentiasa berkeringat, saya tahu. Tak pernah sekali saya tengok dahi abah tidak berkeringat, kalau bukan kerana mencari rezeki, abah akan membanting tulang demi kepuasan dan keselesaan anak-anaknya. 

Abah sentiasa membantu, saya tahu. Abah membantu anak-anaknya, bukan hanya dari segi kewangan, pemakanan dan sebagainya. Malah, abah membantu anak-anaknya supaya terlepas dan terselamat daripada azab Allah yg sangat pedih di akhirat nanti.

Ayah mana yang tidak menyayangi anak-anaknya.
Mungkin ada, segelintir. Tapi bukan ayah saya.

You are my herO !

Terima kasih abah ~

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...