Please Put Your Blog's Link ;)

Thursday, December 2, 2010

mak ! abah !



Mak ! Abah !

Dua perkataan yg menjadi keramat buatku sejak aku lahir sehingga kini. Tidak luput dari ingatanku dua insan yg amat aku sayangi.

Dua insan ini menjadi kerinduanku selama aku berada di negeri perantauan.
Rindu di hati tidak tertanggung.
Hanya doa kukirim tanda ingatan kepada mereka.
Jarak yang memisah mengajar aku erti kesabaran.
Menjadikan aku lebih matang.

Mak ! Abah !

Kak Yah rindu sangat ngn mak dan abah. 
Rindu ini semakin lama semakin tidak tertanggung.

Oh Tuhan !

Kau lindungilah mereka dari ancaman bahaya.
Berilah kesihatan yang baik buat mereka.

Mak ! Abah !

Selama hampir 20tahun kalian mendidikku.
Adakah selama ini juga aku telah menjadi anak yg terbaik buat kalian ?





Aku rasa aku seperti keseorangan di sini.
Merindu kalian merupakan kesakitan yang teramat sangat.
Tanpa kalian, tidak mungkin aku berada di dunia ini.
Aku berharap aku boleh menjadi anak yg baik dan yg terbaik buat kalian.
Kerana aku sangat MENYAYANGI kalian !!


#tetibe je hari ni rase sayu dan syahdu
n post kali ni pon lebih kepada luahan hati, huhu#


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...