Please Put Your Blog's Link ;)

Thursday, July 29, 2010

hanyalah sementara



i love ALLAH and his prophet MUHAMMAD


Pedih dan ngilunya perasaan ini bila terluka dek perpisahanan. Namun itulah ketentuan dariNya. Mungkin itu yg terbaik supaya hati ini tidak lagi dicemari dek wahana cinta manusia. Segalanya indah dimata kita ketika masih bersamanya, kadang2 terasa kaki tidak berpijak di bumi nyata, dunia dirasa seperti aku yg punya, , (waaah, jiwang nya aku hr ni). Saya pernah mendapat mesej dari kwn2 yg sentiasa mengingatkan dan mendoakan saya akan hal ini :-

“Perempuan yg suci adalah perempuan yg dijaga oleh ALLAH, tidak sedikit pun ALLAH membenarkan mana2 lelaki menyentuh dirinya walaupun hatinya, krn ALLAH teramat mencintainya, tetapi andai kita bergelumang dgn cinta lelaki, di mana ALLAH utk menjaga kita? ALLAH seperti melepaskan kita kpd manusia yg lebih banyak mengecewakan kita”
“Jika ALLAH mendatangkan kesedaran dalam diri kita supaya meninggalkan cinta lelaki, bermakna ALLAH mahu ambil kita kmbali utk dijagaNYA. Mengapa masih ragu2? Kekuatan usah ditunggu tapi harus dicari”


Hargailah di atas kesempatan yg ALLAH berikan pd kita krn hidayah ALLAH tidak semua yg memperolehinya, kesedihan dan kesakitan hanya sementara krn kebahagiaan hakiki milik yg Maha Kekal abadi. Janganlah kita melakukan perkara yg kita tahu ia adalah dosa, “sebesar2 dosa adalah dosa yg dilakukan ketika kita merasa berdosa melakukannya” –imam Ghazali-
Di dalam al-Quran juga telah disebut dan ALLAH sudah berjanji akan memberikan yg terbaik kepada hamba2-NYA. JanjiNYA itu PASTI!!!!

“Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu; Allah mengetahui, sedangkan kamu tidak mengetahui.” (Al-Baqarah: 216)

Sedikit cebisan kata2 dari mesej kwn saya buat diri dan anda yg membaca :

Ukhti,
Aku bangga melihatmu derita krn perjuangan, dari melihatmu gembira dlm kelalaian.
Aku bangga mendengar tangisanmu krn pengorbanan, dari melihat tawamu dlm pengkhianatan.
Aku bangga andai dikau mati di medan kebenaran, dari hidup dlm kesesatan, krn jangan lupa ukhtiku saying,
Muliamu bukan pd pangkat dan harta,
Tapi kerana ISLAM~


Wahai ukhtiku sayang, ingatlah nasihatku ini, yang dicari bukan putera raja, biarlah putera agama. Yang diharap bukan jihad pd semangat, asal perjuangan ada matlamat. Yang dinanti bukan lamaran dgn permata, cukuplah akad dan janji yg setia, dan yg terjadi andai tak sama kehendak hati, redhalah wahai ukhtiku saying dgn ketentuan ILAHI, itulah ketentuan ALLAH yg Maha Mengetahui.
~sekian~
J

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...